Deklaracja dostępności
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Parczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.poradniaparczew.bip.lubelskie.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Edyta Jarzębkowska — mejlowo poradnia@parczew.pl lub telefonicznie 833542813.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Edyta Jarzębkowska, e-mail: poradnia@parczew.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 354 28 13. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Edyta Jarzębkowska, e-mail: poradnia@parczew.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 83 354 28 13. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępnycyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Możesz skorzystać z wzoru wniosku o zapewnienie dostępności dostępnego na stronie poradni.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości możesz również wysłać skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Opis dostępności wejścia do budynku.
Wejście do placówki jest zadaszone. Przed drzwiami wejściowymi jest antypoślizgowa terakota.
Wejściem do placówki są metalowe schody z barierkami na zewnątrz budynku.
Nad wejściem do Poradni znajduje się oświetlenie, oświetlające podest i schody.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna znajduje się na parterze przy ul. Mickiewicza 5 w Parczewie.
Do budynku prowadzi szeroki chodnik umożliwiający bezpieczne dojście do Poradni. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Szeroki korytarz wyłożony terakotą oraz wielkość pomieszczeń dostosowane są do jazdy wózkiem inwalidzkim, dostosowano wejścia do pomieszczeń i wnętrza pomieszczeń, w tym także łazienek i toalet, dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Gabinety - wyposażenie gabinetów jest przystosowane do pracy z dziećmi i młodzieżą, niepełnosprawnymi poruszającymi się na kulach lub wózkach oraz matek z małymi dziećmi.
Przy wejściu głównym znajduje się pochylnia dla niepełnosprawnych umożliwiająca dostanie się do budynku.
Szeroki korytarz oraz wielkość pomieszczeń pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.Sanitariaty– w placówce znajdują się dwie czynne kabiny, przy czym jedna dostosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znajdują się 3 umywalki, przy czym jedna dostosowana jest do potrzeb dziecka małego, zapewniony jest stały dostęp do ciepłej wody.
Na korytarzu znajduję się przewijak dla matek z małymi dziećmi.
- Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W sekretariacie poradni znajdują się przenośna pętla induktofoniczna umożliwiająca poprawę komunikacji osobom słabosłyszącym.Wszystkie pomieszczenia w Poradni są oznaczone tabliczkami w alfabecie Braille’a dla osób niewidomych.
W Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej jest łazienka przystosowana dla osób niepełnosprawnych. - Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przy budynku Poradni znajdują się dwa wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Rodzaje psów asystujących, warunki, jakie powinny spełniać podmioty uprawnione do wydawania certyfikatów oraz pozostałe kwestie zostały określone w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 kwietnia 2010 r. w sprawie wydawania certyfikatów potwierdzających status psa asystującego (Dz. U. z 2010 r. Nr 64, poz. 399).
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych dostępnych w używanej przeglądarce.
Umożliwione zostały również inne formy komunikacji z placówką:
- telefonicznie nr. 83 354 28 13
- elektroniczna skrzynka podawcza /PPPPParczew/SkrytkaESP
- list tradycyjny
- elektroniczna skrzynka AE:PL-60278-55494-GTBCI-13